tisdag 17 maj 2011

Barn eller inte?

morn morn.. nu ä kl 6,20 å Xander å Mio är vakna.
Xander vaknade kl 4 i dag mä.. Mio han vaknade nu.
Igår va vi i örthagsparken, jag Peter å Xander..
Xander hitta massa gått att äta som naturen bjöd på. :)
de va riktigt trevligt.

På eftermiddan körde jag Åke till byggmax, de tyckte barna va jättekul :)
sen va de mat å kvällen.

Idag vet jag  inte riktigt va ja sa hitta på,,
vädret verkar svika mej idag... jättemulet å kallt. :(

Äntligen har jag fått svar på om han vill träffa Xander,
å  de vill han.
Däremot funkar inte tiderna då Xander har rutiner, å sover den tiden han vill.
plus att Mio är hemma, å då blir de ju jättefel.
men de kan vi nog lösa.
själv tycker jag de e viktigt att Xander får träffa sin pappa.
men om han tycker de e viktigt kan man ju börja undra med tanke på dagarna han har tänkt sej.
han är ju trots allt ledig hela dagarna, har inget jobb.
Därför tycker jag de e konstigt att han inte vill träffa honom oftare. Som han är så pigg på att tala om för andra att han vill.
Sista gången jag hörde av han va när han ville att jag skulle komma bort till han för att hans kusiner ville träffa honom.  då frågade jag varför inte han själv skulle följa med.
de är ju trots allt pappa Xander behöver träffa å lära känna.
men inget svar där inte. Då slutade han sms:a.
Han har tagit kontakt med mej 2 ggr om att han vill träffa Xander men hittar problem varje gång, Men när jag kommer med lösningar så skiter han i det istället.
Varför ens ta kontakt med mej om han ändå redan har bestämt att han ska komma med bortförklaringar??
men jag har kontaktat familjerätten för att se om han tänker uppta kontakten med Xander igen eller inte.
å de verkar just nu i alla fall som att han vill det.
med tanke på hur han har behandlat sina andra barn så är de självklart att jag undrar.
men de e givetvis hans val.

Nu sa jag ta fram frukost till barna..
Ha en skön dag..

kram Carol
.





2 kommentarer:

  1. Förstår dig och dina funderingar kring Xander /Helena

    SvaraRadera
  2. tack.. jag förstår hur du tänkte oxå.. även om de har tagit lite tid för mej att fatta. Men nu har han väl kontakt med era barn i alla fall? om jag har förstått rätt... å de e ju en bra början. /Carol

    SvaraRadera